10 Haziran 2017 Cumartesi


Dinlerde geçen bazı temel şeyler var; Tanrı vardır, tanrı iyidir, tanrı sonsuz güçlüdür, kötülük vardır. Bunların 4'ü birden doğru olamaz, sadece 3'ü doğru olabilir. Şimdi düşünürsek, eğer tanrı varsa ve iyiyse fakat kötülük de varsa, demek ki tanrı sonsuz güçlü değildir, eğer tanrı varsa ve sonsuz güçlüyse fakat kötülük de varsa demek ki tanrı iyi değildir, eğer tanrı varsa, sonsuz güçlüyse ve iyiyse o zaman kötülük varolmamalıdır. Kutsal kitaplara göre her şeyi tanrı yaratmıştır. Bugün bahsettiğimiz "şeytan" zamanında tanrının en gözde meleğiydi. Ve bilindiği gibi meleklerin kendi iradeleri yoktu. O melek nasıl birden "kötü" olabildi? Hadi onu geçelim "kötülük" neydi ve nasıl varoldu. İradesi bile olmayan melek yeni bir şey yaratmış olamaz, tanrı sonsuz güçlüyse kötülüğün varolmasına neden engel olmadı. Tekrar kutsal kitaplarda anlatılıyor ki; Tanrı insanı yarattığında ve meleklerine secde etmelerini söylediğinde "bir tanesi" buna karşı çıktı -kendi iradesi olmayan bir melek kendi iradesiyle karşı çıktı- tanrı ile aralarında münakaşa oldu ve melek şeytan oldu -diğerleri hiç şaşırmadı mı şeytan ne ola ki diye- tanrıya insanoğlunu baştan çıkartacağını ve kötülüğü yayacağını söyledi ve bir çeşit "kapışmaya" girdiler. İyi ama her şeyi bilen ve sonsuz gücü olan tanrı şeytanın bu savaşı kazanıp kazanamayacağını bilmiyor mu? Daha doğrusu meleğin secde etmeyeceğini bimiyor muydu? Peki sonsuz gücü olan tanrı ona karşı çıkan meleği hemen oracıkta neden yok etmedi? Başa dönelim tanrı iyiyse ve kutsal kitaplarda anlatıldığı gibi "annemiz/babamız" ise şeytanın aramızda dolaşıp bizi kötülüğe çekmesine neden izin veriyor. Benim tanıdığım ve çok sevdiğim biri olsa onun başına kötülük geleceğini bilsem ona yardım etmek yerine aman banane seçme şansı var deyip geçemem. Konuyu tekrar şuraya getireceğim tanrı her şeyi biliyor; O zaman benim cennete veya cehenneme gideceğimi de biliyor, neden böyle bir sınav yapıyor? Bana diyor ki kaderini yazdım fakat değiştirmek senin elinde, senin iradene bağlı. Yani bir seçim hakkı veriyor. Bu şöyle bir şey iki yol var ve birinden gidersen trafik kazası geçireceksin birinden gidersen hiçbir şey olmayacak. Okey tamam ama o koskoca tanrı, hangisini seçeceğimi de biliyor olmalı. Kutsal kitaplarda çok fazla tutarsızlık var, bir aptal bile bunları fark edebilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

sabahın 5'i g ö z ü m ü a ç tım biranda hava o kadar g ü zel ki aydınlanıyor, kuşlar yeni uyanıyor ,sessiz ,ferah, ılık ve soğuk bi...